الأربعاء، مارس 16، 2011

شعور بعدم الراحة

بصراحة مش عارف اكتب ايه او اقول ايه بس كل اللي حابب انكم تعرفوه اني عندي شعور قوي بعدم الراحة او اقدر اقول احساس بالذنب احساس بالعجز العجز عندي ناتج انه ما قدر اساعد صديق لي او اوقف معاه بصراحة الموضوع مؤرقني جدا ومن يوم ما سمعت الخبر( خبر وفاة ابو صديقي )  ما رحت جلست مع اصدقائي ف الشيشة ما قابلت حد ولا تكلمت مع اي شخص من المنجم او غيره يعني عايش في عزلة داخلية صراع في نفسي اني اشوف لي حاجة اعملها مش عارف اعمل ايه تعبت من التفكير لكن لقيت احسن حل اعمله اني ارسل له يوميا او شبه يومي رسائل مواساة ادعية بسيطة تذكير بدعاء معين او اي حاجة تريح نفسي بس الشعور موجود لكن كل ما احاول اتصل عليه القى التلفون مقفول طبعا انا عارف ومتاكد انه شئ عظيم ان يفقد واحد احد والديه وعارف انه محتاج لاصحابه وللي الناس اللي قريبين من قلبه واللي اتمنى اكون واحد منهم في يوم من الايام لكن المشكلة بعد المسافة والظرورف لا تسمح للواحد انه يكون مع صاحبه في اكثر وقت بيكون محتاج لحد يكون معاه بس ما عندي غير اقول الله يعينك ويصبرك يا صديقي 


هناك تعليقان (2):

Muslim Arabic Mathli يقول...

اهلا غريب

شلونك؟ شخبارك؟

أدري صارلي مختلف فتره....مالك إلا الدعاء..الله يعينه و يحفظه و يسهل عليه محنته...آمين

غير معرف يقول...

هاي غريب بصراحه انا اليوم جاي اعلق مو عشان الموضوع لاني اصلا ما قريته ولا اهتميت فيه انا جيت هنا عشان ابارك لك باسترجاع المدونه بعد ما خذوها منك وجاي كمان اضحك شويه بس مو علي اكيد عليك
هههههههههههههههههههه عشان عمري ما كان فهمي في الحياه بالطريقه هاذي والحمد الله في اشياء جديده راح تحصل قريبا اتمني انها تعجبك وبتكون مبسوط بيها سلام يا مستر اكس في حياتي