الاثنين، سبتمبر 24، 2012

المدونه كئيبه ...!!

زمان كنت كل ما احس بالملل ادخل مدونتي اقرا فيها كاني بشوف مراءه وببداء اسرح بخيالي في ما حصل او فيما كتبت واضحك من كل قلبي على كل نكته او كلمه قلتها وطبعا الاخطاء الاملائيه اللي موجوده في البوستات واللي بتكون اغلب التدوينات نابعه من قلبي مش بكتب واقعد اركز انا بكتب ايه او الحرف الفلاني ناقص بحاول اكتب علشان اشعر انا نفسي بالسعاده واحيانا كثير بكون كاتب البوست من فتره او في يوم حدوثه وابداء افتكر انا كنت بعمل في ايه او ايه الوضع اللي كان وقتها لحظه الكتابه 

بس لي فتره كل ما افتح المدونه احس بالكأبه مش عارف ليه وعلى طول يتراء لي حبيبي ماي اكس بوي فريند 
بالجد حاسس بالوحشه والوحده مرات تجيني افكار اني احاول اتصل عليه 
بس اقوله ايه 
واحشني 
ولا اخبارك ايه 

ولا افتح الخط وما اردش عليه واسمع كلمه الوووو منه 

بالجد مشتاق له كثير 

مرات بفكر فيه وبلقى دموعي بدون ما ادرك انها نزلت بتكون دمعه حاره من القلب تالمني 

احيانا اشوف الصور اللي عندي مع اني اخر يوم قالي امسحها واتاكد اني مسحتها كلها لكن بالصدفه لقيت لي صوره ليه 

انا نسيت اني عملت طباعه لاحدى الصور ليه وكنت حاططها في مصحف ×قران × حتى تنحفظ لي وكل ما افتح القران كنت بدعي ليه بالخير 

امبارح بالصدفه كنت قلقان جدا فتوضيت وفتحت المصحف علشان اقرا سور بحب اني اقراها دائما 
اول مافتحت المصحف لقيت الصوره محطوطه في اول صوره الكهف 

عرفت حاجتين اني طولت جدا مافتحت المصحف والحاجه الثانيه اني لسه بحبه 

كنت بشوف على الصوره والدموع في عيني بتتجمع بس ما نزلت 

مش عارف دي دموع ايه الم تعب وولا وحده ولا ايه بالضبط 


مرات كثيره بفكر في نفسي اني ليه تركته ليه سحبته من حياتي 

مع اني انا اللي قلت له اني مش عاوز اكمل معاك وطبعا لي اسبابي مش حكتبها هنا حفاظا على مشاعره 

وان كنت اشك انه حيفتح مدونتي في يوم من الايام تاني لانه بالتاكيد حابب ينساني ويمسح كل شي عني او بيفكره بيا 

وده اللي قاله لي صديقي المفكر لمن كنا في القاهره كنت بشتاق له وحابب اطمن عليه وهو كان بيرفض اني افكر اتكلم معاه او ارفع السماعه اسئل عنه 

ليه الحبيب ما ممكن يكون صديق 

بس المشكله انا دائما بكتب في الفيس بوك 

انه الصديق ممكن يكون حبيب لكن الحبيب ما ممكن يكون صديق 

الان بس فهمتها عرفت اني لمن اكون معلق بشخص صعب اني اقبل اننا نكون قريبن من بعض كاصدقاء ابدا 

لاني تفكيري كله حيبقى عليه وقد ازعل او اتضايق من تصرف ليه بس ما يبقى عندي الحق اني اتدخل او اقوله اي حاجه او ليه عملت كدا او اعمل كدا 

لاني بقيت شخص لا يعني له غير ذكريات 

وفي نفس الوقت حتعلق بيه تاني في لحظه هو يكون خلاص صرف  نظر عني 

لكن كل ما انظر لصوره او نظرات عينه اللي في مخيلته ازعل على نفسي وعلى اللي صار لكن بعد شويه ترجع لنفسي لااباءه والقوه واقول اللي حصل حصل علشان كيت وكيت وكيت ( دلاله على كلام مستتر ) 

 


هناك تعليق واحد:

غير معرف يقول...

الله يعينك ويختار لك اللي فيه الخير لك